NOVINKY

arr301.12.2008 AkceZde je umístěn text novinky. Prvních 30 znaků bude zobrazeno na úvodní... arr315.11.2008Toto je druhá akce, toto je druhá akce, toto je druhá akce, toto je...

KONTAKTY

HISPORT Czech Republic
tel: +420 602 222 405
hisport@hisport.cz

PODPORUJEME:

HISPORT TEAM - sportovní klub


Úvod » CO S SEBOU?

CO S SEBOU?

 

Oblečení - nebudu tady vyjmenovávat všechny ty součásti funkčního prádla, druhé a třetí vrstvy, ale vezmu to obecně. Připravte se na to, že v této době, ač v místech kam cestujeme, je nyní celkem stabilní počasí s teplotami okolo 20 stupňů, může nastat téměř cokoliv. Může být oněch dvacet a víc, slunečno, a my můžeme vyrážet v krátkých kalhotech a dresu s krátkým rukávem, ale stejně tak se teplota může přiblížit nule, a budeme potřebovat thermo čapáky a bundu. Kdo byl před rokem v tomto období ve Španělsku nebo na Mallorce by mohl vyprávět. Tolik sněhu nebylo ani v Čechách uprostřed zimy! Proto je opravdu potřeba počítat se všemi variantami, včetně těch měnících se, kdy je ráno zima, ale odpoledne teplo a večer zase zima, a my se musíme v průběhu tréninku nejdříve postupně svlékat a potom zase vrstvy přidávat. Takže rukávky, vesty, rukavice, čelenky a všechny další návleky nejsou vůbec od věci. V podstatě to samé platí u triatlonistů pro běžecké oblečení. Dost pravděpodobná je i možnost deště, alespoň v některý den, takže nezapomenout pláštěnku.

Co se týká ostatního oblečení, vystačíme si s něčím pohodlným na pokoj a na spaní, a s něčím „společenštějším“ do restaurace a na večerní pivko, pokud nechceme nafintěné důchodce pobuřovat pobytem v restauraci v cyklistickém dresu nebo šusťákovce. Ale to už je na každém z vás. Kdo plánuje návštěvu posilovny, a to jak cílenou v rámci plnění tréninkového plánu, nebo jen jako nouzovou alternativu, kdyby třeba celý den lilo jako z konve, měl by se vybavit i pro tuto příležitost. Triatlonisté doma samozřejmě nenechají plavky a raději i plaveckou čepičku (mnohde ji vyžadují). Stejně tak slečny, protože se nám chtějí líbit, nezapomenou sáhnout i do části šatníku k tomu určené. Tady bych se přimlouval i za sebe, neboť při pohledu na zástupy důchodců okupujících tyto lokality, potřebujeme nějaké to odreagování. Tímto bych ukončil část věnující se oblečení a přejdu k neméně důležité části a tou je kolo.

Předpokládám, že ho den před odjezdem nevytáhnete z garáže a nehodíte bez kontroly použitelnosti do krabice, ale i ti z vás, kteří venku přes zimu nejezdí, si ho odzkouší minimálně na trenažeru. (Zteřelé pláště a duše, rezavý řetěz, prasklý drát nebo zarezlé lanko v bovdenu tak nebudou překvapením). Při skládání do krabice věnujte zvýšenou pozornost všemu, co z kola sundáváte, aby něco z toho (sedlo, pedály apod.) nezůstalo doma! (Mimochodem - krabice - není to tak složité, jak se na první pohled může zdát. Pokud navštívíte nejbližší cykloprodejnu, jistě vás krabicí od kola rádi obdarují, protože jinak by se stejně museli postarat o její likvidaci a odvoz. Takže jim vlastně šetříte práci.) Pokud se cestuje autem, je to většinou zcela bez problémů, pokud autobusem, nemusí se věcem jako vypolstrování krabice a systému jakým do ní věci ukládáte věnovat příliš pozornost. Ale u letecké přepravy už ano. S koly se totiž při nakládání a vykládání z letadla nezachází zrovna „v rukavičkách“ a pokud dojde například k poškození karbonového rámu, nejen že si nezajezdíte, ale ani se nedočkáte odpovídající finanční kompenzace. V této souvislosti bych zmínil i možnost, se kterou se řada z nás setkala již například u lyžařského vybavení – vše si můžete půjčit až na místě. Tato možnost existuje i u kol, a na řadu míst už tak můžete cestovat pouze s oblečením a tretrami, kvalitní kolo si pak půjčíte na místě. Já však dávám přednost vlastnímu stroji.

 

Nářadí, jež používáte k demontáži, rovnou přibalte s sebou k následné montáži, a navíc ho rozšiřte o pár dalších maličkostí, které by se mohly hodit (k tomu se ještě dostaneme). Jistě jste si všimli, že zkušení sportovci - cestovatelé, nemají v krabici nebo kufru na kolo jen kolo samotné, ale i spoustu dalších věcí, takže toho prostoru také využijte a nasměrujte sem například boty, náhradní obutí, plavecké pomůcky, část oblečení apod. Zásadně ale jen takové věci, které nemohou při kontaktu kolo poškodit (nebo dobře polstrované), a věci, které se nemohou vysypat. Není zrovna ideální, když zjistíte, že váš práškový ionťák nebo energetický koktejl „utekly“ do krabice s kolem. Věřte mi, že vím, o čem mluvím:-)

 

 

Oblečení pro všechny možné varianty počasí již máme v tašce a kolo rozložené a krásně uložené v krabici, tašce nebo kufru a můžeme se tedy vrhnout na další nezbytné věci. Tentokrát to vezmu pěkně heslovitě, aby to skutečně mohlo sloužit jako určitý návod a pomůcka k balení a u některých věcí budu maličko konkrétnější.

 

 

 

Cyklistická přilba - v mnohých zemích povinná, takže i ti, kteří si doma hrají na hrdiny, ji nezapomenou přibalit. Tady bych si dovolil trochu „agitace“. Jsme sice dospělí a svéprávní lidé, ale pokud bych mohl, pak bych všem doporučil používat přilbu při jakékoli vyjížďce. Asi nejvýstižněji tuto problematiku vystihuje kdysi v jakémsi zábavném televizním pořadu odposlechnutá „poslední cyklistova věta před smrtí“ - „Helmu si neberu, je to jenom kousek....!“

 

Cyklistické tretry - pozor na kompatibilitu treter (kufrů) a pedálů, jež si berete, aby se nestalo, že si vezmete jiný systém, než jste měli doposud na zimáku a stejné tretry. Není úplně od věci mít dvoje a už vůbec ne vzít si náhradní kufry.

 

Běžecké boty (triatlonisté) - nejlépe jedny silniční a jedny terénní, případně jedny čisté do posilovny, na pokoj a případně i bazén pantofle, slečny možná ještě nějaký pár bot navíc
Cyklistické brýle - určitě nezapomenout, více kusů nebo s výměnnými skly pro různé počasí, v případě některých i jako skvělý módní doplněk (já jsem třeba „ulítlej“ na brýlích s MP3, samozřejmě jen na běh, nikdy ne na kolo!))

 

Doplňky ke kolu - nářadí, duše, plášťovky nebo galusky, náhradní plášť, mazání, kazeta s horskými převody, lahve na pití a případně i termolahev, někdo vozí náhradní kola, rychloupínáky, lanka, rezervní košík, brzdové špalíky apod. Tady záleží na každém, jak široký „arzenál“ náhradních dílů vozí, každopádně se to občas vyplácí. Na druhé straně, většinu těchto věcí mají i vaši kamarádi a co nemá nikdo, dá se v těchto cyklistických oblastech jednoduše koupit v obchodě. Co bývá často nedostatkovým zbožím, kde každý spoléhá na své kamarády, je velká pumpa na kolo.

 

Měřič TF, Wattmetr, GPS - nějaký ten Polar, nebo jiný měřič TF by měl mít asi každý, neboť trénovat jen „na pocit“ není zrovna nejefektivnější, zvláště když je člověk nadšený z tepla a nemá na sobě několik vrstev oblečení. Lehce se stane, že se „zatáhnete“ za prvních několik dní soustředění a zbytek pobytu už jen jezdíte „z povinnosti“, trpíte a přežíváte.

 

Sportovní výživa - někomu možná postačí pár tatranek a houska ze snídaně, do lahve voda a po tréninku obžerství na večeři. Ti co to se sportem ale myslí trošku vážně, by doma neměli zapomenout iontový nápoj, nápoje určené na regeneraci, tyčinky, želé a gely k doplňování energie v průběhu dlouhých tréninků, větvené aminokyseliny BCAA k ochraně svalové hmoty, výživu pro klouby, nějaké ty vitamíny a minerály, kdo chce shazovat kila i nějaký metabolizér, karnitin a další věci. Je na znalostech a zvyklostech každého, kdo co používá, nicméně soustředění znamená pro organismus extrémní zátěž a jeho „palivo“ by podle toho mělo vypadat. Na večeři se to rozhodně vše dohnat nedá.

 

Mastička na intimní partie, masážní prostředky, běžná kosmetika - budete denně sedět několik hodin na kole a sedací partie většiny z vás na to nejsou po zimě zvyklé, to je potřeba si uvědomit. Takže krém proti opruzeninám by ve vaší tašce rozhodně neměl chybět. Kdo je zvyklý používat masážní prostředky, ať už za účelem prohřátí svalů, „nastartování“, regenerace apod., nezapomene je doma, stejně tak jako třeba opalovací krém (pro jistotu) a běžnou každodenní kosmetiku. Vůbec od věci není ani tekutý cestovní prací prášek, nebo speciální prášek na syntetické materiály.

 

Lékárnička - možná ji nebudete potřebovat, ale mít s sebou pár základních věcí se určitě vyplatí. Kromě věcí na nějaké ty odřeniny, kdybyste se náhodou nedej bože poroučeli k zemi, by měla obsahovat nějaké léky tišící bolest, snižující teplotu, potlačující zánět, antihistaminikum v případě alergie nebo bodnutí hmyzem, něco na případné střevní potíže a případně další věci. Ono se vždy nejvíc hodí to, co s sebou člověk nemá.

Elektronika - kromě té již zmiňované se asi bude hodit mobil, foťák, notebook, digitální teploměr nebo přímo malá meteostanice, MP3 atd.

 

 

Platební karta, peníze - místní měna, pojištění - v závislosti na tom kde jste.

 

Triatlonisté nezapomenou - plavecké pomůcky (packy, brýle, ploutvičky, gumy, čepička, někam i neopren, destičky se většinou dají půjčit v místním bazéně).

 

Závisláci - kdo nevyrazí na trénink bez předchozí kávičky, nezapomene konvici a nádobí, které jsou sice součástí apartmánů, ale v hotelech je většinou nenajdeme a mohou se hodit i v případě nachlazení atd.

 

 

Snad jen ještě jedna věc na závěr - zkuste tolerovat pomalé důchodce na snídaních a večeřích, a to i za situace, že máme „hlaďáka“. A nedělejme si ostudu navzájem futrováním kapes cyklodresů nebo v nejhorších případech batůžků jídlem z bufetových stolů. Jsme tady sice každý sám za sebe, ale taky trochu jako „repre“!

Takže dobalit a hurá do tepla.

 




MDE2MDNiNm